söndag 4 augusti 2013

Ja jädrar vilken fest!

På sjunde dagen...var man så jäkla trött att man inte tog sig för ett endaste dyft! Detta gäller också alla grannar till oss som efter en hel natts tjo, tjim och musik och skratt, troligen är lika trötta som oss!

Vi har (jag min fru och våra barn) har den enorma turen att ha förärats med ett helg gäng med underbara vänner. Vi har vänner som är så in i helsike bra på att trötta ut sig själva och oss så vi orkar inte göra ett dyft dagen efter.

Det jag syftar på är vad som blivit en liten tradition, en sommarfest här hemma hos oss.

Vi försöker samla alla dem som vi har runt om oss och dem som vi träffar allt för sällan till en stor fest en gång om året mitt i sommaren, nu var det dags igen!

Nu samlar vi ju inte rent fysiskt så att vi går ut med vallhundar på byn för att fösa i hop dem. Även om vi har en fårodlare, eller vad det heter i bland oss, så tror jag att det finns enklare sätt!

Vi har vant oss, eftersom det är femte året (kan vara sjätte, men eftersom jag är så osäker på hur det stavas håller vi med femte, det är ju bra det med!!:))vi nu har en fest och det har regnat VARENDA gång. Antingen hela tiden eller i början alternativt till och från. Denna gång var det fint väder hela tiden!

Så vi fyller ju baksidan med tält så att vi kan få plats allihop. Vi försöker få till en mysig känsla, som om det vore vårt vardagsrumkänslan liksom.

Visst läcker det in regn hos er i ert vardagsrum också!! gör det inte det hos alla?

Denna gång var det ju varmt och härligt...varmt och härligt var det ju fram till all mat skulle fram, då blev det ännu varmare och svettigare. Jag tror jag jonglerade med faten fyra fem gånger, så svettig om händerna man blev.

Detta år fyllde vi också 40 år både jag och min fru (alltså bara för att klargöra, min fru fyller före och är mycket äldre. 1 månad och 12 dagar för att vara helt korrekt. Jag är lammkött, som man säge... kanske är det bara jag som säger det. Förstår inte att jag inte fått med min fru på detta ännu?!).

I vilket fall min fru fyllde 40 och jag RÅKADE ha samma ålder på pappret, så det passade ju extra bra med en fest i år!

Vi blev helt överväldigade över alla fina presenter vi fick, skönsång och hurrande. Det är banne mig den bästa födelsedagsfest jag någonsin haft. Jag tror att jag kan tala för min fru också när jag säger detta.

Det roligaste av allt var att vi var så många, nytt rekord i antal vänner på plats. Tyvärr är det ju alltid några som inte kan komma av olika anledningar. Men då är det ju så bra att det kommer en ny fest nästa år, som de förhoppningsvis kan komma på:)!

Vi hade en enkel lek också i år som började redan när gästerna kom. Alla fick svara på ett antal mer eller mindre pinsamma frågor. Senare delade vi in dem i lag där de skulle gissa hur många som svarade ja på dessa frågor. Detta blev just som vi önskade oss, en riktig diskutions chans och ett tillfälle för alla som inte träffats tidigare att lära sig lite mer om de andra!

Vem visste till exempel att så många var snyggast på plats och att självinsikten skulle vara så stor att de redan då visste att be skulle bli mer berusad än de andra:)

Med så många nakenbadare undrar jag varför någon säljer badkläder, det är ju helt bortkastat!

Poledancing ingick spontant under kvällen, tur inte min far visste att hans tält skulle användas till detta!!

Jag stämde upp i spontansång när frågorna skulle redovisas, vem kunde tro det...min fru! Men hon är ju van!

Men åter till vännerna. Jag vet att de flesta säger samma sak som jag ska göra nu. Vi har världens bästa vänner, de vet hur man ställer till fest var de än kommer och de gör det på ett sätt som inte gör att man måste betala skadestånd till någon:)

Det var i o f sig nära förra året då en av våra vänner tänkte att det var en bra idé att kl 3 på natten testa så att brandvarnaren fungerade, bara i fall att... det gjorde den! OCH kan ni tänka er Sector alarm är vakna MITT I NATTEN, jojomen. Det är de, och de är trevliga att prata med också! Nu ingick ju fria utryckningar, men de hann inte mer än att ringa!

Vi hade en stjärnklar natt och eftersom vi hade lärare också bland oss fick vi en ordentlig och givande genomgång av stjärnhimmeln. Vi kom fram till att vi allihop hade gillat julkalendern med Johannes Brost och Sif Ruud. (för er yngre, var det den BÄSTA julkalender som visats. I alla fall till vår lärarvän såg om den förra året och insåg att vi hade haft fel. Den var inte alls bra!! Tänkte nog det, men då var den bra!)

Vi hade också ett par som laddat upp inför festen med att spendera 10 nätter i vindskydd... ...vet inte riktigt varför, men det gav resultat och de festade på som aldrig förr. De är roliga våra vänner!

Eftersom den sista gästen gick halv sju dagen efter är man ju lite mör nu. I o f sig min svåger som sov över, men ändå. Sista gästen som cyklade (?) hem gjorde det vid 4 - halv 5, tänk då börjar det ljusna, så festen får väl anses som lyckad!

Vi börjar nu planeringen inför nästa år, och börjar i vanlig ordning arbeta hårt ett par dagar innan nästa fest. Tänk om man kunde lära sig!!

Tack alla underbara vänner, tack för att ni finns!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar