fredag 23 augusti 2013

Fredag och frugan blev het och kände sig snuskig

Det började redan under förmiddagen.

Frugan hade börjat känna sig lite snuskig. Allt blev liksom snuskigt. Det brukar vara ett gott tecken, då brukar det bli åka av... MmmmmMmmmmm

Eftersom jag inte var hemma fick hon ta hjälp av alla de redskap och maskiner vi har införskaffat genom åren. Där finns både det ena och det andra för att alla ska få det glatt.

Maskinerna har bytts av under åren för de används ju rätt flitigt, jag arbetar ju rätt mycket långt hemifrån och ibland får frugan rätt feeling och bara går i gång med dem hårt och hämningslöst. Har hon väl börjat, använder hon den överallt så länge hon kan stå upp!

Fönstren brukar imma igen av för hon har en väldig frenesi. Så också idag. Jag hann inte hem, inte idag heller. När jag kom hem var hon alldeles färdig. Hon skimrade så där som man bara gör när man fått en ordentlig körare. Rufsig i håret...oj, oj, det måste gått vilt till.

Fönstren hade immat igen och den där Titanichanden som glidit ned för rutan i REN njutning syntes fortfarande

Jag tittade mig omkring för att se om det såg likadant ut överallt.

Det var fortfarande droppar som inte torkat runt om på golvet. Där var spår av en härlig stund överallt. Det var rent...rent...RENT överallt. Det var ångande rent överallt.

Vår ångmaskin som vi köpt är helt fantastisk. Den gör så in i hela havet rent med ånga, så där på djupet, som man bara kan när man trycker in ånga under tryck. Maskinen gnuggar och skrapar, rengör och desinficerar. Den gör allt snuskigt så rent att man tindrar i ögonen av att se det.

Dock lämnar den lite vattendroppar ibland så man får se upp var man sätter fötterna.

Veckans rekommendation är alltså en ångtvättmaskin:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar