måndag 6 maj 2013

Zzzzzzz

Är det någon som har en idé på varför man är så trött nu för tiden?

Vem man än frågar så säger de att de är trötta, jag är inte undantagen.

Det verkar som om det inte räcker med fem timmars sömn, konstigt:)!

Jag läste om en kinesisk uppfinnare som inte ville slösa bort dygnets timmar med att sova. Han sov sittande i tre timmar varje natt och sedan jobbade han resten.

Har försökt det någon gång... Kan ärligt säga att det blev inga smarta tankar efter de nätterna. En del svarta tankar däremot, som förbannade mig själv för att jag inte la mig i tid. Fattar inte hur han gör?!

Har också läst att kvinnor som föder barn utvecklar något som gör att de kräver mindre sömn. Då undrar jag varför de flesta av dem också säger att de är trötta?

Ok ok innan ni mailbombar mig... De sover förstås ännu mindre... I o f sig säkert sant i många fall men inte i alla. I vilket fall, hur länge sitter detta i och varför finns det ingen som tar fram detta i tablettform så att alla kan ta del av det?

Sommaren har ju det goda med sig att det är varmt och skönt, men... Solen lyser för tusan in även om man slår igen fönstrens med plank?! Nu har vi inga plank, vi har inte ens rullgardin...! Hmm kan ligga något i det...

Bästa tiden att sova verkar vara mellan 6-7 på morgonen i bilen till jobbet, måste kämpa varenda morgon för att hålla sig allert. På allt som i kalendern heter "möte" är det tydligen något som drar i ögonlocken efter en stund. Samt allt efter 16 och man sitter i bilen hem. Förutom hela natten då!

Sen är det samma visa när man kommer hem igen, pigg! Inte vill man gå o lägga sig så tidigt då.

Nu måste jag ju ändå komma i säng vid 22 för att komma upp 5.30, men det hjälper inte alls det.

Jag kommer inte ihåg att jag var trött när jag var liten. Kan man få slut på pigghet?
Barnen kommer ju upp tidigt hur sent de än lägger dig

Vår katt verkar kunna vara på sovtimmar under hela dygnet, för i min värld är hon vaken alltid

Så ge mig antingen kvinnliga, barn eller djur hormonet som ser till att jag inte är så trött:) gärna gömt i någon härlig smoothie så att jag kan känna mig nyttig samtidigt!

Och snälla säg inte att det blir värre:)!

1 kommentar:

  1. Älskar dina små betraktelser Lennie:-) Endorfiner skulle varit fint i smoothiesform ja:-) Kram Susanne

    SvaraRadera