söndag 12 maj 2013

Passion

Vad är det som avgör vad som är en passion och vad som bara är nördig hängivelse?

Är t ex samlandet av fotbollskort som våra barn sysslar med passion eller hängivelse? 

Det beror nog på vem man frågar! Fråga min fru och hon säger garanterat, nördigt! 

Fråga morfar o farfar och de säger seriöst hängiven:) vad kan man annat höra från två som själva hade fullt med samlarkort?

Frågan är vem som bestämmer vad som är det ena eller det andra? Vem har makten?

Handlar det om marknaden? Det som många gör att man är en passion och det få gör är nördigt. 

Vad är det då som händer när nördigt blir passion istället, eller tvärtom?

Ta vår yngste sons passion, "gossedjur", hästar och hundar! Det är väl en passion för honom?! Men om jag skulle ha samma passion skulle det vara nördigt! Eller hur?!

MEN om samma "gossedjur" skulle vara värda en massa pengar... Skulle det då gränsa till passion? Eller skulle det fortfarande vara nördigt? 

Om Blondinbella skulle börja samla, kan jag garantera att det blivit en passion för många!

Fråga våra barn om deras mammas passion och de säger lite skämtsamt, mammas lekrum menar du? :)

T's (mammans) stora passion är ju något som delar befolkningen i två stora grupper

En imponerad och en mindre imponerad ( oftast de samma som inte bryr sig över hur det ser ut hemma)!

Enligt mig är det en nördig passion som gränsar till hängivelse. Men sjukt impad är jag så det blir allt annat än ett nördigt resultat. 

Kolla hennes blogg så får ni se
Artby3s@blogspot.com

Själv då, kastar jag sten i glashus?

Nåja, i dag kl 15 sitter jag där igen sektion H, rad 7 plats 251! Strandvallen i Hällevik. 

Är det då nördigt, hängivet eller passion att vecka efter vecka sitta o titta på ett och samma lag, när det finns så många att titta på;)

Åter igen, fråga min fru och hon säger nördigt! Morfar o farfar skulle säga... Ett sätt att leva!
Så långt vill jag väl inte gå, men nu är det vår, på väg in i sommaren... Jag kan inte komma på så många saker som är bättre en dag som denna. Så en nördig passion är det väl:)

Du gar alri säl!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar