söndag 2 juni 2013

Fy för kunskap

Jag och grabbarna har ett problem.

Problemet är inte längre att vi inte vet, utan att vi faktiskt vet. Kunskap kan ibland vara ett problem, ibland en börda och ibland ett rent helvete.

I vårt fall är det inte direkt ett helvete, det måste jag ju tillstå, kanske inte ens en börda om jag ska vara riktigt ärlig.

Men likaväl ett problem!

Ett litet problem eller ett stort problem är då frågan? Jag det återstår ju att se inom ett par timmar. Eller faktiskt när jag tänker efter större delen av morgondagen också.

Att jag kan hålla en hemlighet, det tror jag att jag kan lita på. Jag har faktiskt börjat lita på mig själv när det gäller hemligheter. Det händer allt som oftast att jag brukar i smyg berätta saker för mig själv, saker som jag vet att jag knappt kan hålla för mig själv, bara för att kolla om jag klarar det. Jag har klarat mig alldeles utmärkt faktiskt.

Men när det kommer till mina söner...där har jag inte ännu samma tilltro!

Min fru o barnens mamma fyller år i morgon. Inte vilken dag om helst utan en jämn sådan. Då måste vi ju försöka anstränga oss lite för att få till lite bra presenter även om vi sagt att vi ska åka utomlands till hösten. Presenter på sin stora dag hör ju till.

Saker är inhandlade och vi har fixat inslagningen. Var ska vi då göra av dem?

Vi har inte så jättemånga ställen att gömma saker på som hon inte känner till, och hon är lite nyfiken av sig. Nu har vi hittat ett toppenställe att gömma sakerna på som hon aldrig kommer att hitta, det är så bra att jag vågar lova att jag skulle kunna gömma en frolic för en hund där utan att hunden skulle hitta den:)

Men det gäller ju att alla är överens om att vi inte ska säga något om var de är innan det är dags att överraska...här kommer problemet in.

Våra söner är starka i viljan, men jag tror minsann att min fru har ett knep i rockärmen som jag inte har koll på. När det är hennes tur att gå och lägga barnen är det ett himlens liv, stoj och kiv där uppe, på ett normalt positivt sätt. Idag kan det vara ett hot mot demokratin! Det kan vara så att hon kittlar dem tills de berättar.

Jag tror att jag måste upplysa henne om barnkonventionen innan det är dags att gå och lägga dem ikväll, alternativt att jag tar det säkra före det osäkra och lägger dem själv!

Det återstår att se i morgon om vi lyckats, grattis älskling i förskott:) Jag förmodar att du läser detta innan måndag och därför säger jag inte mer nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar