tisdag 4 juni 2013

En böjelse/svaghet/last

Som ni läst tidigare dricker jag ju varken sprit, öl eller vin. 

Men helt utan svaghet är jag inte! Min fru och mina barn vore för enkelt att säga även om det är sant. Nej min stora svaghet är choklad! 

Jag bara älskar choklad. Förr i tiden var det ju bara ljus choklad som gällde, den
där mörka bittra, var bara något som gamla männsikor åt. Det var ju sådant man åt för att vara lite "fin"!

det var innan jag testade på en diet, som höll på att kosta mig livet. Kanske inte  så allvarligt, men vid tidpunkten kändes det så!

Jag testade på LCHF, och första veckan skulle man rensa kroppen hela på kolhydrater. För att göra det riktigt åt jag inga överhuvudtaget. Efter en vecka knöt magen ihop sig helt och hållet och jag krampade och skakade som en liten hör på golvet. Inte kul just då i alla fall:)

Nåväl, till veckorna efter åt jag mer kolhydrater! Men efter som jag inte åt något socker alls, smakade till sist, i övrigt helt smaklösa saker, sött och gott!

Jag som aldrig gillat nötter o mandel, åt med förtjusning. 

MÖRK CHOKLAD...herre min je vad gott! det var ju så sött helt plötsligt att 85%  var rena mjölkchokladen.

Även sen jag slutat med det där LCHFätandet har min passion för mörk choklad fortsatt. Jag har alltid, inte alltid men ni förstår, en bit mörk choklad med mig i bilen så att jag håll mig pigg när jag kör, (pendlar ju en bit varje dag). 

Idag var igen undantag, men ett misstag som jag inte bör göra igen! Jag har den i min innerficka och den har jag lagt i bilen eftersom det är väldigt varmt och jag behöver den inte!!!

Alltså, det är där jag slutade att tänka! Efter tre timmar kommer jag tillbaka till bilen och kör för att hämta mina barn  skola o dagis. Det första min yngste son säger när han kommer in i bilen är, "pappa...? Varför... Är det så kladdigt här.."
Va, vadå kladdigt menar du? "kolla här,"
Ooooooooooj vad mycket choklad där är överallt. 

Alltså har vi nu lärt oss att choklad smälter i värme...om det nu var någon som
mot förmodan inte REDAN VISSTE DET!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar