fredag 7 juni 2013

Jag är fan höjdrädd...

...och det är ju inte så smart när man är två meter lång!!!

Ni som hängt med i bloggen ett tag kommer ihåg när jag berättade om när jag besökte, den då, högsta byggnaden i världen. 101 tower i Taipei, Tawain. Det är en sjukt hög byggnad. Vill ni läsa om det läser ni det här http://www.lenniestankar.blogspot.se/2013/04/fritt-faaaall-iiiiiiiiiiiiiiiiii.html

Alltså, högre än så gick ju inte att komma just då! Men inte tyckte jag det var supersupersuperläskigt att titta ut genom rutorna där inte.
Det var ju långt innanför rutor och staket! Kanske skulle det vara lite läskigt att gå på den "bro" som är gjord helt av glas och går mellan två delar av ett höghus i Kina ca 400 meter upp, det tror jag nog.

Jag har dock aldrig tyckt att det varit särskilt kul att gå omkring på taknocken på mitt hus och ställa in TV-antennen och sådana tramsiga grejor. Finns ju folk som får betalt för att utsätta sig för det. Eller frågar man sin farsa...jag frågar min farsa för jag är för snål för det förstnämnda:)

Men höjdrädd, nej det tycker jag inte att jag varit. 

Rädd för höjder är ju inte det samma som att vara rädd för att ramla ner och halvt eller helt slå ihjäl sig, eller hur. Så rädd för höjder...nej..ramla ner och slå ihjäl sig...ja!

Min farsa hade t o m en gammal jobbarkompis som gjorde just det...ramla ner och slog ihjäl sig...som tur var kunde de väcka honom till liv igen på väg till sjukhuset. Men han ramla ner...och han slog sig faktiskt riktigt duktigt.

Så jag förstår inte varför mina barn inte fått det sunda förnuftet att inte vara rädda för att ramla ner. De förstår kanske inte det ännu...men deras pappa är så in i baljan nervös så fort de går ut på balkongen här där vi tillfälligt bor på semester. 

Tio våningar upp, är det helt omotiverat... en balkong?!?!?! Balkongen har man väl på höjder man kan ramla ner från, dvs aldrig högre upp än tredje, eller andra...eller va fan, balkong...va e de för nått skit. Helt utan inglasning! Vad är det för fel på att titta inifrån ett fönster.

Sen ska man komma på det idiotiska att man KAN HÄLSA FRÅN ETT FÖNSTER TILL BALKONGEN!! Då får man ju helpanik. Ska man hänga ut genom ett fönster för att hälsa från tionde våningen! Eller hänga ut är kanske att överdriva lite. Jag tittar ut genom fönstret så att ögonen nätt o jämnt kommer utanför, men ändå! Det är ju högt. Och där står sonen med näsan över räcket och vinkar glatt! 

Håll för tusan ner näsan under räcket!

Nu har jag slutat gå ut på balkongen...den knakar när jag går ut...när kollades dessa sist? Varför finns det inga sådana där "denna balkong testades, så att de inte trillar ner med dig fortfarande sprattlande på, senast .... och sen en datum, likadant som i hissar? 

Jag håller mig här vid balkongdörren, jag är ju skitlång...då är det ju ännu längre ner. Tänk om vinden tar tag i mig och jag blåser ner...

...Sen så såg jag en kille som stod på ett fönsterbleck och tvätta fönster idag också! På andra våningen, han ber ju om att jag ska få mardrömmar i natt...

...Sen har de byggt världens högsta slänggunga på Gröna Lund, har Aldrig tyckt om Gröna Lund!

Jag har nog fan höjdskräck ändå! Skit också, jag som är så lång, det blir ju jobbigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar