onsdag 5 juni 2013

Mannens lott

Man kan tänka sig att mannen i huset gör lite som han vill. Men om man är en man som jag, och skratta inte ni har det likadant allihop, så är det ju då inte så!

Först och främst vill jag bara understryka att detta är ironi och inte allvar, (min fru kan ju läsa detta!!!)

I dag är det festligheter i den by vi bor i, det är ett jädrans "hallabaloooo" som vi skulle säga om vi var snäppet äldre än vad vi nu är. Typ över 40 som min fru!

(återigen... ironi...i fall frun läser det!!!)

Det är i vilket fall både tivoli och Dans i "parken" och det brukar dra massor med folk. I synnerhet som vädrets makter verkligen är med oss. Det är en massa grader över normalt fast klockan är sent på kvällen.

Eftersom mannen i huset har jobbat hela dagen, slitit för brödfödan, så att säga, så förväntar man ju sig att maten står på bordet när han kommer hem! Särskilt eftersom frun har varit ledig!

Men eftersom allt inte var hemma ringer frun till mannen (läs jag) och beställer det som saknas! Mannen (läs jag) stannar till och handlar.

Nu är väl en bra plats att påminna om att det handlar om ironi, ifall frun läser detta;)

När mannen i huset kommer hem märker han att frun i huset duschar och att maten inte är färdig, så manen (läs jag) hjälper frivilligt till med det. Eftersom han är mannan i huset bestämmer han helt enkelt att det blir bäst så:)!

Sen ska mannen i huset minsann gå och träna fotboll med laget som han (läs jag) tränar. Så är det bara, inget frun kan säga om det (som tur är godkänner hon det:))

När mannen i huset kommer hem igen har redan frun i huset klätt om sminkat sig och gjort sig om möjligt ännu vackrare (hon kan ju läsa detta...)

Tillsammans med sin trevlige bror går de ner på festligheterna i byn tillsammans med alla vännerna.

Mannens lott är i detta att ta hand om och natta tre vildbattingar på 6-8 år som absolut inte vill gå och lägga sig utan fortsätta leka.

Mannen i huset bär för dagen en tunika och tajts, en silverschal till detta sätter pricken över i'et.

Men "mannen" (läs jag) i huset trivs storartat, han får gå och plocka lite och lyssna på barnen som har störtkul. "Mannen" i huset har inget emot detta alls:)

Och det säger jag inte BARA för att min fru kanske läser detta:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar