fredag 7 juni 2013

Gnuggar skinnet

Vi har den stora glädjen att besöka vår huvudstad denna helg!

Denna stad har stora möjligheter för både stora och små. Vi har just idag inriktat oss på de små.

Vi har varit runt och tittat på allt det där som barn vill se, tror vi. De är ju supertrötta mest hela tiden för att vi går så mycket:) de vill mest äta glass och fika. 

Vi har möjlighet att låna en lägenhet som ägs av min frus moster. Den är en bra lägenhet lite i "skymundan"! Den ligger alltså inte mitt i smeten utan ute i Årsta. Det är som att bo i Tollarp och åka in till storstan Kristianstad när man vill handla:) ungefär samma avstånd, men lite skillnad förstås,

I Årsta kan vi vara lite för oss själva och här är lite tystare än inne i city.

Det är här jag har haft det mysigt hela förra natten, då jag gnuggade skinnet hela natten. Jag vet inte hur jag orkade faktiskt. Frugan var också väldigt frågande när vi vaknade i morse! 

Men hon var helt nöjd förstås...hon klagade inte alls!

Vad skulle hon klaga för, hon hade ju det härligt hela natten. Lite ont i ryggen bara när hon vaknade, inte konstigt ju!

Men jag var ju helt "sleten". Tänk er själva...gnuggade en hel natt!

I natt tänkte vi att vi skulle byta, min fru o jag! Hon gnuggar skinnet och jag bara slappnar av. Det ska bli skönt!

Jag bara ligger och slappar i den underlag av bäddsoffan som vi sover i...skinnbäddsoffan ska då tilläggas.

Alltså jag fattar inte hur jag kunde övertalas att sova direkt på skinnkuddarna. Jag har ju glidit runt o gnuggat dem lena hela natten. Lakan ligger ju inte direkt still på skinn! Fy tusan vad jag har fått kämpa för att jag inte skulle ha allt i en klump under mig. Varför ska allt samlas i en boll?

Nej, nu blir det förhoppningsvis jag som sover i slafen bredvid,  med den "riktiga" madrassen, säkert 2 cm tjock. Den ligger nog still, hur ska den kunna röra sig, den lär ju vara platt som en pannkaka efter jag lagt mig på den

Nu får vi se om frugan gnuggar skinnet i natt i stället?!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar