tisdag 18 juni 2013

Stampa i takt!!

Efter ett par dagar med ledigt från bloggen inser jag att jag inte bör ta ledigt, det händer bara hemskheter. Jag har berättat om dem och ska inte älta mer om det! Men jag är ju ganska skrockfull så jag tror jag stannar här bakom tangenterna ett tag till nu!

Jag har säkert inte berättat om min skrockfullhet eller andra konstigheter för er förut?!
Jag vet att jag har pratat med en kollega en gång om detta om hon pustade ut och kände vad det var skönt att hon inte var ensam om att vara skrockfull och samtidigt ha en massa andra egenheter:)!

Jag kan till exempel berätta om ett par egenheter jag har om ni lovar att inte berätta dem för någon;)

Visste ni till exempel att det högsta antal ord som (åtminstone som jag har sett) någonsin funnits i en undertext på TV har funnits i ett Dallasavsnitt från 80 talet. Det kommer i ett program just då JR går ut ur hissen och in i den restaurang som låg på toppvåningen i en skyskrapa nära deras kontor! Det visste ni inte va:)?

Jag är besatt av att räkna saker och det ska helst gå jämnt ut. Eller helst, jag gör allt för att det ska gå jämnt ut. Som en kuriosa kan jag nämna att det hittills i detta blogginlägg har skrivits 224 ord, vilket är toppen:)

En annan sak i kombination är att få ihop antal ord eller bokstäver samtidigt som man kan Zick-Zacka mellan dem på ett naturligt sätt. Inser att det är helt omöjligt för er att fatta vad jag menar men gör det inte mindre viktigt;)!
Det är helt sjukt jobbigt när det inte går jämnt ut och jag försöker desperat hitta något som jämnar ut ekvationen!

Att gå på de vita strecken på ett övergångsställe och inte gå på brunslock, går väl under begreppet skrock och är kanske inte så ovanligt (?!) så det är väl inte så intressant, men likväl något jag lever efter!

En sak som är betydligt tråkigare är att det sällan blir vinst för mitt favoritlag om jag ser de på TV. Problemet är väl störst om jag zappat mellan kanalerna om jag har haft lite tur och det går bra för mitt lag...då försvinner helt plötslig turen. Då måste jag börja zappa igen för att komma in i vinnarstråket igen, det kan ta skitlång tid...ibland en hel säsong!

Stampa med foten tills det känns som om stampen verkligen taget och att jag hela tiden är noga med att tröja och byxor är sträckta. När jag lägger huvudet på kudden kan jag göra om "läggningen" på kudden hur många gånger som helst innan den känns rätt, går väl under begreppet "nubörjardetblisåsjuktatthanskanoginteberättamerinnanhanblirinspärrad" så det ska jag inte nämna.

Mackor och fil med müsli går under gammal vana. Min fru blir riktigt arg om jag inte äter något annat när jag är på hotell... jag är ju på hotell rätt ofta. Där finns jättegod müsli och fil...men även annat, så jag lovar att jag äter annat också:)!

Men innan jag lämnar er vill jag ge er lite möjligheter att själv öva upp er skrock. GÅ aldrig upp för en mörk trappa, SPRING, vem vet vad som finns bakom! (Eller går det under tramsigheter?)

Siste man över ett övergångsställe får... ...bevisat för sig att man var långsam. Men var inte sist, skynda dig över!

(nu behövdes det ungefär 7 stamp i takt till en trevlig liten låt innan det var bra:) Helt obefogat jag tyckte bara det var trevlig med lite stamp i takt till en låt!) Jag lovar att jag egentligen är rätt frisk, jag är inte sjuk på något sätt...tror jag? Nejdå jag är frisk som en nötkärna!

Och till alla er som verkligen räknade orden innan och är på väg att skriva in till mig, jag vet...där var 225 ord. Inte bra...men det var vad där blev.

Tack för idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar