tisdag 11 juni 2013

Jag älskar...

...glass

Jag tycker att glass är nästan lika gott som choklad. 

Men skillnaden på choklad, som jag egentligen inte bryr mig om hur den ser ut eller heter så gäller det omvända på glass!

Jag vill ha glass med lite tanke bakom, jag vill ha glass med lite kärlek bakom!

Finns det sådan glass frågar ni?! Visst finns det det. Men låt mig börja med en glasstest vi gjorde på jobbet för ett par år sedan. 

Vi skulle testa alla nyheter från ett visst märke under sommaren. Jag och en kollega satte ihop en liten lista på vilka sorter vi skulle testa och när. 

Testen började och på en femgradig skala fick första glassen 2!

Nästa 1,5...följande 2,5 osv

Efter sex glassar hade fortfarande ingen av dem fått mer än 3 på en femgradig skala! Visst är det konstigt?!

Gillar inte alla glass? Eller kan det vara så att de som gjort denna glass inte gillar glass?

Eftersom jag arbetar som produktutvecklare inom ett annat område så vet jag ju lite om vad som behövs för att ta fram produkter. (Tror jag åtminstone:)) att man gillar det man tar fram är ju liksom ett fundament!

Glassarna fick ganska dåliga omdömen överlag och det kan ju aldrig varit meningen?

Efter det testet skickade vi in resultatet till företaget. Vi var ändå ca 40 som testade varje gång...vi hörde aldrig av dem, på något sätt:)! Antar att de verkligen inte vill ha feedback, utan gör glassar för sitt egna höga nöjes skull?!

Sen testade vi glass helt ovetenskapligt från ett annat lite större glassbolag, helt utan att räkna ut ett snitt eller något hamnade de flesta mellan 4-5 på skalan vilket bevisar att kärlek bakom glass lönar sig! För det finns bevis på att det finns kärlek bakom denna glass, de har nämligen tillkommit en dam i deras logga:)!

Men... Inte heller detta är riktigt bra nog. För mig gäller ännu bättre glass om det ska vara riktigt bra. 

Då gillar jag ändå den nya dammsugarsmaken, bananchoklad på riktig (!) banan, saltlakrits samt alla andra glasar med kladd i man kan hitta hos  "lågpris" bolagen. 

För mig är det en glassort som gäller och den ska avnjutas i solsken i en park tillsammans med någon man älskar! 

Den har det bästa av två världar som både min fru o jag tycker om. Choklad, i form av vita chokladbananer, bananglass med fudge bitar och valnötter i!!

Ni säger antagligen...yuack, men då har ni inte testat. 

Så nu går vi ut och köper in en Chunky monkey från Ben&Jerry's:) och njuter i solskenet!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar