måndag 10 juni 2013

Om jag vore...

Om jag vore berömd skulle jag också kunna köra i bussfilen

Om jag hade obegränsat med pengar kunde jag köpa bara dyra saker

Om jag vore igenkänd skulle fotograferna skapa min historia

Om jag vore född till att regera skulle jag bygga en fasad

Om jag vore tvingad till åsikt hade jag gett en annans bild av verkligheten

Om jag vore otillgänglig vore jag ständigt påpassad

Om jag vore intresserad av familjeliv som känd skulle jag få kämpa

Om jag vore gladlynt skulle jag få kritik

Om jag vore allvarlig skulle jag få kritik

Om jag vore skämtsam skulle jag få kritik

Om jag vore allt detta, skulle jag vara avundsjuk på någon eller något?

Om jag inte vore allt detta, vad hade jag då?

Tvingats att köra på vanliga vägar?
Bara köpa det jag verkligen vill ha och har råd med?
Ta mina egna familjekort o skapa min egna historia?
Släppa min fasad ibland och låta livet styra mig?
Kunnat ha en egen åsikt som jag kan välja att stå för eller inte?
Vara tillgänglig för alla som behöver mig?
Ha möjlighet till ett normalt familjeliv?
Vara gladlynt, allvarlig eller skämtsam precis som jag vill?

Det finns säkert många saker med ett liv i sus o dus som man skulle vilja uppleva. Men att leva under ständigt lupp som vårt kungahus gör vet i kattsingen om man vill eftersträva. 

Jag är övertygad om att tankarna ibland går mot att någongång få uppleva ett "vanligt" liv även hos dem! 

Att leva i ständig bevakning är nog inte trevligt alls. 

Gör det bästa av ditt liv där du får uppmärksamhet och bli igenkänd av de som står nära dig. "Regera" där det behövs och ge din åsikt om den behövs. Var tillgänglig för dem som behöver dig, ditt familjeliv blir vad du gör det till! Dina barn ger dig din historia så ta hand om dem på bästa sätt. Släpp din fasad, den är inget du behöver, var dig själv. Skratta, gråt och var allvarlig just som du behöver när du behöver. 

Men tro aldrig att du kan köpa allt för pengar hur mycket du än har och tro aldrig att du får köra i bussfilen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar