lördag 29 juni 2013

Ska det vara så svårt

Så här i grillningstider får man ju lite kreativa tankar. 

Jag som många andra älskar ju att grilla, i synnerhet på sommaren. Vem älskar inte doften av att grannarna har sprutat på för mycket tändvätska och hela kvarteret luktar som om en tankbil sprungit läck. 

Det är liksom aldrig bara en som grillar, alla kör igång ungefär samtidigt. Här i kvarteret är det oftast när jag kommer hem från jobbet, eftersom jag kommer ganska sent. 

Då ser man en faslig massa män ute på sina uteplatser med grillredskap i högsta hugg. Antalet kvinnor är ju väldigt liten. Hemma hos oss grillar nog faktiskt frugan lika ofta som undertecknad, så ni förstår ju hur udda jag är!!

Men som sagt, lite kreativa tankar får man ju som skulle underlätta för oss alla. I synnerhet för oss småbarnsföräldrar!

Ni vet de där vattenmelonerna som finns utan kärnor, det är ju inte helt naturligt! Det finns ju även kärnfria vindruvor. 

Skulle det vara för mycket begärt att man skulle kunna få benfri kyckling? Jag tycker det är då svårt att rensa de där jäkla bitarna från kött. Den som kommer på benfri kyckling borde få Nobelpris (eller gå direkt i fängelse utan att passera gå!!) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar