fredag 31 maj 2013

Då blir det sex i morgon?

Då blir det sex i morgon!!

Den meningen muntrar ju alltid upp:)  Särskilt om det inte är från frun. Man vänder i alla fall på huvudet för att se personen i ögonen om hon/han menade allvar. I sådant fall måste vi nog prata om vår vänskap:) Hade det varit från frun hade man nog också blivit förvånad, i synnerhet om hon sagt det, som detta gjordes, på dagis på en trivselkväll!

Det är kanske inte menat som man tror om den uttalas så offentligt som den kom igår, men roligt är det med "felsägningar". Nu handlade det ju bara om att vi ska ha vänner hemma på mat ikväll vid sextiden. Vi är ett antal familjer som har lite fredagsmys ihop.

Jag förstår vad ni tänker...fredagsmys, hihihi,  men inget sådant. Familjer med barn ska komma hit!

Vi brukar äta tacos och ibland spela spel. Denna gång har vi värmt upp vår balja också till knappt 40 grader, så lite bad kommer det också att bli!!

Apropå felsägningar hörde jag en rolig till på jobbet idag. Långt bort på min avdelning hör jag en desperat röst som högt säger. "JAG LOVAR DEN ÄR MYCKET STÖRRE NÄR MAN KOMMER NÄRA!" När en kille säger sådant med lite desperation i rösten, blir man full i skratt. Nu handlade det nog tyvärr inte om det jag först tänkte, men likväl blev det kul:)

I lumpen gick jag högvakten. Jag var den som gick runt med patrullen och bytte av vakterna varannan timme. I de stora bytena av vakter, de som är mellan förbanden vid kl 12 på dagen, ska den som jag var högt och ljudligt (helst så att hela Stockholm hör det) säga 1:e avlösningsförare klar för avgång, (detta var jag) varpå min kollega skulle svara 2:e avlösningsförare redo för avgång...ni kan ju tänka er hur det gick... ...2:e utlösningsförare...redo...för avgång!

Han blev rätt spak när han inför alla vänner och familjer och alla andra tillresta råkar skrika ut sin frustration:)

En annan kollega håller en presentation på engelska inför en stor delegation från något land i världen. Hon är kvinna, håller ut händerna framför sig, som om hon väger bollar i dem, varpå hon säger "I have two big balls in my hands"... Varpå alla blickar vänds mot hennes bröst... Hon tog snabbt ner händerna:)

Nästa gång var där en annan som skulle till en annan delegation förklara att där var flera hankar att hänga upp en gardin i. Vad säger man?... Jo "There are two hookers to hang the curtain"!. Tänka sig vad billig den gardinen blev när två "hookers" följde med och hängde upp den:)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar