torsdag 9 maj 2013

Maskinerna förstör mitt liv

Alltså, jag har just varit ute och räfsat gräsmattan.

Just nu ligger jag och dör en smula! Jag släpade mig in så jag kom under tak ifall det skulle börja regna. För om jag legat utanför hade jag f*n fått ligga kvar om det nu hade börjat regna. Jag hade inte orkat dra mig under tak...

Maskinerna har förstört mitt liv! Karaktären att inte använda dem har smulats sönder med åren och nu känns det som om jag aldrig haft någon.

Tacka vet jag en vertikalskärare (en maskin som ser ut lite som en gräsklippare med slår upp allt dött gräs från och i gräsmattan). Mina axlar känns som om de har satts dit av Dr Frankenstein, fast ett par som egentligen inte är stora nog att sitta på mig.

Armarna kan jag käka som spaghetti.

Maskinerna har förstört mitt liv! Viljan att använda dem är för stor.

Vem har inte använt en elvisp när man vispar grädde eller slipmaskin när man slipar en träyta?! Jag menar inte att det inte blir bättre. MEN man hade tusan så mycket mer ork och styrka förr i tiden när man använde armkraften till att jobba och inte bara till att håla i saker!

Det visar sig också här i denna blogg... inte skriver jag den för hand inte. Inte för att det går... men jag kommer inte ihåg när jag sist skrev något längre än en rad på ett papper!

När jag försöker får jag skrivkramp efter andra raden. Tar ju en sjuhelsikes tid att få ihop något vettigt då!

Diska gör man i maskin och tvätta gör man i maskin. Inte för att det heller hade blivit bättre för hand (kanske disken då förstås, det är ju hyfsat enkelt). Det svåraste man gör just nu är att föra dammsugaren fram och tillbaka. Suger gör den ju själv. Men det försvinner väl också snart när man köper en dammsugarrobot! gräsklipparrobot är ju något man kanske skulle köpa, då behöver man ju inte ens gå efter den bensindrivna motorgräsklippare man har idag, SOM ÄR SJÄLVGÅENDE!

Nej, maskinerna har förstör mitt liv och jag har inte ork att kämpa emot!

Beam me up Scott cause I don't have the strength to walk!

Nu ska jag ta tag i fjärrkontrollen till TV'n så att jag inte behöver ta mig fram till den för att byta kanal. OM jag orkar ta mig in till den, vilken maskin ska jag använda till det?

Utan maskiner hade jag ju inte bara varit 2m (1.99 för den som är nogräknad) lång utan nästa lika bred. Nu... är jag inte det. Men min vilja... är ju som sagt lite svag...men tanken är g...inte heller tillräcklig. Men vad tusan, jag är glad ändå. Det finns säkert någon maskin som kan få mig vältrimmad också (tror det heter Photoshop!?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar