måndag 13 maj 2013

Ibland mår jag illa:)

Jag är nog en av de snålaste människor jag känner!

Jag kan må fysiskt dåligt av att spendera pengar. Mitt värsta program på TV är Lyxfällan. Jag blir så in i helsefyr arg på dem emellanåt, att jag måste kolla över vår ekonomi för femtioelfte gången.

Jag kan alltid skruva något på vårt excell program (!) som jag har för att styra och ställa över alla kostnader. Härligt program det där för oss med kontrollbehov:)

Till saken hör att jag jobbar i Småland, där jobbar många smålänningar. De är inte hälften så snåla som jag är.

Min fru... och jag... är inte stöpta i samma form...om man säger.

Ja, ni som känner oss ser ju att, bokstavligen, är vi inte stöpta i samma form. Hon är snäll, trevlig, generös, vacker inte så lång och timid.

Jag är väl möjligen snäll och kanske trevlig (hoppas jag:)) men i tillägg snål som få.

Vi har lite olika intressen. Jag är intresserad av att få in pengar och hålla på dem, min fru är intresserad av att få in dem (där är vi lika) men att spendera dem på saker vi... ...behöver!!!

Jag är troligen en av de få människor som älskar att åka till GeKås för att det är billigt, men hatar att komma till kassan för det blir dyrt. Jag börjar känna illamående redan när jag märker att vi håller på att avsluta inhandlandet. Då börjar jag ifrågasätta allt som läggs ner i korgen. Ska vi verkligen ha den där? Var ska vi ha den till? Behöver vi den där.

Jag lovar, det är strax innan vi kommer till kassan.

I min frus värld är det så här...när vi närmar oss GeKås börjar jag oja mig lite grand och förbereda henne på att vi nog inte ska handla så mycket. Tänk på att vi har en budget...och en massa annat jag kan komma på för att förhala inköpen.

Jag förstår inte riktigt... är det verkligen så:)

Nåja, det är nog riktigt. Vi är lite olika där.

Jag är nog som sagt den snålaste jag känner, men min fru handlar när vi behöver något...och även när vi inte behöver något... eller när vi kanske behöver något i framtiden.

Min fru handlar liksom i förberedande syfte! Det kan också vara lite jobbigt, men vanligtvis får hon rätt. Två dagar senare har vi behövt det. Fattar inte, hon måste ha ett sjätte sinne.

Finns ju iof mycket annat dyrare som hon vill att vi ska göra, kök, tvättstuga osv. Usch, nu mår jag dåligt igen, ser pengarna flyga iväg.

Men hon kommer att få rätt igen. Det kommer säkert att visa sig att tvättstugan höll på att falla ihop och att köket höll på att gnagas sönder av bananflugor, hon brukar få rätt min fru.

Det är bara så att jag måste få gnälla lite först! Det ligger liksom lite i en snål människas natur att göra det.

Men jag ska berätta en lite hemlighet. Ibland är det skönt att hon handlar... för då får vi i alla fall något nytt. Om jag hade bestämt hade vi nog varit rätt tråkiga...men jädrigt (allt är relativt) rika:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar