fredag 10 maj 2013

Ah, inte SEX nu IGEN!

Eller igen! Det beror ju på hur ofta man tycker att det funkar.

Men jag måste ändå säga att jag tycker det går snabbare och fortare när man är ensam. Någon gång ibland! Men det får inte vara så ofta, det gillar jag inte!

Jag pratade med ett antal i dag som säger samma sak. Men, det var inte bara så att de tyckte att det var ok från tid till tid, de föredrog att vara ensamma och göra sitt.

Jag måste säga att jag kan tänka mig att man får det snabbare gjort när man är ensam någon gång, annars gillar jag när vi är flera. Det är liksom skönare! 

Gärna minst en 10-20 stycken samtidigt! Jag ser inte hur det skulle kunna vara bättre att hålla på själv hela tiden.  Jag ser ju fram emot att få utbyta erfarenheter och tekniker med många andra samtidigt.

OCH så kan man ju hjälpa varandra om det inte går fort nog! Är det så konstigt. Jag kanske är nytänkande men det står jag för!

Hos oss är det bara att vända sig om så får man handgriplig hjälp, det är så skönt att veta att hjälp finns i stort sätt på armlängds avstånd. Det är ju så att vi kan vara upp till 80 pers ibland och då är det ett jäkla liv ibland vill jag lova. Många olika nationaliteter med många olika erfarenheter av olika tekniker och lösningar.

Det enda jag har problem med, när det är många som håller på samtidigt, det är koncentrationen. Det är svårt att hålla tankarna på topp och fokusera på vad man nu vill ha i tankarna medan man är på plats.

Det är ju bara här man kan ha dessa tankar också, det skulle vara helt sjukt att gå runt med dessa tankar hela dagarna. Man skulle väl bli ansedd som något konstig om man inte pratade annat:) Ja jisses.

Jag har hört om vissa som håller på hela dagarna , dygnet runt, de måste vara helt slut efter en vecka. De måste ha lätt att gå i gång och sen går det av bara farten... Helt slut måste de vara. Jag orkar knappt hålla fokus i en halvtimme... sen måste jag ta tag i något annat!

Ibland kan det gå riktigt hett till, flera som hjälps åt, då kan man ägna sig åt att bara de och lära

Och som sagt, nu var det dags för sex igen.

SEX personer, inte fler, var på plats på kontoret när jag kom dit. Det är ju visserligen så att jag hade en massa mail att ta hand om och en ny affärsplan att få ihop. Men jag tycker ändå om när vi är fler. Det är så lätt att prata med en kollega som är inköpare, tekniker, support eller kommunikatör direkt. Det är ju inte så lätt att behöva ringa dem jämt och ständigt. I synnerhet inte när de är lediga:) Det är ju så att allt vi ska göra bygger på att vi är flera som hjälps åt. Alla saker vi gör gör vi som ett team oavsett om det är en plan eller annat. Men jag fick läst alla mina mail och är i stort sätt klar men min affärsplan, så mina uppgifter klarade jag ju själv, helt galant, idag:)

Nu är det ju iof sig en klämdag så att vi var sex på plats kanske t o m var bra?!

Men jag hoppas det dröjer tills det blir sex (stycken personer) på kontoret igen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar