söndag 13 oktober 2013

2-3 gram, vad är det?

En god vän till mig som följer min blogg sa till mig häromdagen att jag skrev om de där små sakerna på ett omfattade sätt.
 

Det var väldigt snällt sagt tycker jag för att det är just det jag tycker är kul.

Sedan är det i o f sig inte så svårt för mig, för i mitt fall är det mesta smått, jag har väl berättat att jag är nära två meter lång;)
 

Nej, det menade jag inte, men det är faktsikt så att jag tycker om att titta på de där små sakerna som om man bara trycker lite extra på dem är ganska betydelsefulla.
 

En hård säng, en blick, en bränd tumme, en fräck fredag osv. Allt det där är ju saker som i stort sätt inte betyder något om man inte verkligen vill att det ska betyda något.
 

Jag tycker det är kul att överraska lite och inte göra som alla andra och ta ett ämne som är uppenbart och alla talar om på Tv och i tidningarna. Jag vill inte heller berätta om en massa tråkigheter.
 

Jag vill ha lite roligt och jag vill visa på att livet inte är så allvarligt:)
 

Men små saker samlade på hög blir ju till slut en ganska stor sak. Det är viktigt att ta vara på alla små saker som ingen annars tänker på.
 

Så nu tänker jag ta upp en liten, lätt lätt sak till som inte är så betydande för någon annan än för mig egentligen. Men jag tror att genom att ge denna lilla lätta sak en liten rad, eller som vanligt många rader, en tanke så blir den mycket större och blir mer betydelsefull och andra kommer också att ta vara på den lilla saken på ett bättre sätt.
 

Min lilla, lätta, lätta sak väger väl ungefär i sitt orginalutförande ca 4-6 gram. I detta utförande är den egentligen helt utan betydelse.
 

Sedan har någon lagt till lite kärlek till detta, vad kan det väga? 2-3 gram? 2-3 gram kärlek är otroligt mycket, försök väga det får ni se. 2-3 grams kärlek är en sådan stor kärlek att den tar en superstor plats i ditt hjärta. Det blir i stort sätt fullt, så fullt att du måste ge lite kärlek för att det ska få plats!


Sedan är det dags att sätta färg på denna kärlek, ytterligare 2-3 gram. Inte mycket, men denna färg är väldigt viktig, för att den kan förmedla 2-3 gram kärlek utan att ens någon är i närheten.
 
Tänk er vad 2-3 gram färg eller krita kan göra. Har ni någonsin tänk på en krita på det sättet.



Om 2-3 gram av den kritan kan ge kärlek som fyller ett helt hjärta, tänk vad en hel krita kan göra då!
 

Ta 4-6 gram lägg till 2-3 gram plus ytterligare 2-3 gram...8-12 gram, det är inte mycket. Jag sa ju att detta inte var en stor sak, det var en liten sak.
 

Men 8-12 gram i total vikt säger inte heller mycket. Det är kliniskt och det är inte något man kan förmedla, men i denna form...
 
 
 ..är den helt oemotståndligt.
 
I love you tillsammans med fem hjärtan väger nog inte ens 1 gram, Välkommen hem pappa vi har saknat dig jättemycket, väger något mer. Tillsammans värt så mycket att ens hjärta blir fullt, varmt och saligt av kärlek.
 
Ingen stor sak men en som jag hoppas att fler tar vara på och ser till att göra så stor som den i givandet var tänkt att bli. Tänk så mycket kärlek det finns att ge i en krita, börja måla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar