lördag 12 oktober 2013

Leva på hoppet

Man kan leva på hoppet!

Det har man ju gjort hela livet förstås. Men man kan leva på hoppet på olika sätt.

Ett sätt är ju att ständigt och jämnt gå och hoppas på en lotto eller trissvinst. Det är att leva på hoppet.

Ett annat sätt är att hoppas att man ska hålla sig frisk i stället för att göra något åt att man håller sig frisk. Det är att leva på hoppet.

Ett tredje sätt är att ständigt och jämnt hoppa mellan olika saker i livet för att hålla intresset uppe och engegemanget på topp. Det är att leva på hoppet.

Ett fjärde sätt är att hoppa över sådant som inte är bra för en, som att blanda sig med fel personer, dålig mat, eller att ta för stora risker. Det är att leva på hoppet.

Ett femte sätt är att helt enkelt hoppa upp och ned i ren glädje. Det är det hoppet som är det bästa!

Det är detta hoppet som jag upplevde igår och som jag fortfarande ler i hela mitt hjärta av fortfarande idag. Jag kommer hem efter en veckas jobb utomlands. Mina barn vet inte om natt jag kommer hem lite tidigare än vad de trodde.

När de ser mig komma sitter de i soffan och har fredgasmys. I ren glädje skriker de rakt ut och kommer springande. Sedan står de och kramas samtidigt som de hoppar jämfota upp och ned och kan helt enkelt inte sluta.

Det är hoppet som jag lever för och av!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar