tisdag 15 oktober 2013

5 saker inte mer!!

Hur mycket kan du göra samtidigt, pappa?

Oj, oj, oj, det är mycket det, säger man ju kaxigt! Man är ju kille! Då upptäcker man att barnen inte riktigt anammat ironi ännu. Helt oförstående miner.

OK, bevisa det då, säger en av dem!

Lätt, se här jag kan vifta med båda händerna samtidigt, på samma gång som jag gör Mork tecknet med händerna (för er som inte kommer ihåg Mork o Mindy, googla det:))

WOW! Kan du mer?

Självklart, jag kan vissla samtidigt! säger jag och stoppar in en brödbit i munnen!

Gör det då!

Kan inte jag har en brödbit i munnen, Tusan också!

Tugga, tugga och svälj!

Nu så, vifta, vifta, mork tecknet och vissla!

Se tre saker samtidigt, mallig min i mitt uttryck. Uppgiven min i min frus ansikte, även om ändå något road:)!

Kan du inte fler saker, undrar de!

Självklart, och så drar jag den där "man är väl kille" harangen igen till barnens oförstående miner och fruns skeptiska uppsyn!

Jag kan stampa med foten också!

Gör det då!

Ok, vifta, vifta, mork tecknet, vissla och stampa med ena foten. Det här går ju bra, impad själv!

Kan du inte mer?

Andra foten kanske?! säger jag!

Sagt och gjort, vifta, vifta, mork tecknet, vissla, stampa med ena foten och stampa med andra foten!

Jädrar vilket samspel och jag håller ihop det bra:)!

Kan du inte mer pappa?

Men ni vet väl vem ni pratar med, klart jag kan. Jag kan... jag kan... skaka på huvudet också...

Sagt och gjort vifta, vifta, mork tecknet, vissla och skaka på huvudet! Stort leende sprider sig över mitt ansikte, yes!

Pappa!!! du stampade inte med fötterna!

Aj F*N, det glömde jag.

Testar igen, vifta, vifta, mork tecknet, stampa med ena foten och stampa med andra foten och skaka på huvudet. Ha där fick n...

Pappa!! Du visslade inte.

Det var väl själva den...

Stort leende eller för att inte sig ett tvärbryt sprider sig över fruns hela kropp! Så kul är det väl inte!?

Testa igen, koncentrera dig nu!

vifta, vifta, mork tecknet, vissla, stampa med ena foten och stampa med andra foten och skaka på huvudet.

Ja pappa du klara det, kommer från stolta barn...

Jaaa, nu har pappa huvudvärk, stör inte honom nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar