onsdag 3 juli 2013

Tänk er dem nakna!

Efter en dags uppehåll på grund av en heldag på High Chaparal kommer jag nu tillbaks med en betraktelse.

Jag har möjligen "touchat" detta tidigare men nu, efter vårt besök på High Chaparal, har jag belägg för det och bevis i form av bilder.

Jag har tänkt och kollat runt rätt länge nu på människor i uniform. Det kan också vara kostym, utklädningsdräkt eller liknande.

Om ni tänker er en kille eller tjej, man eller kvinna i en mysdress. Hur är deras hållning och hur går de? Jag slår vad om att jag inte är ensam om att tycka att man inte är kaxig i dessa kläder utan det är just en mysdress. Man är sig själv och det är bara skönt att få lägga uppfötterna lite grand.

Likadant är det om man har möter, träffar, ser någon som man tycker har lite snyggare kläder på sig, typ kostym!

Nu kommer grejen...

Har ni tänkt på att när man har en uniform, kostym eller rent av om man spelar en roll och har fräna kläder på sig så får man en annan hållning och gång.
I synnerhet Män i uniform och/eller kostym ... de går så in i hela havet coolt om de har kostym eller uniform på sig! Är det bara jag som tänkt på det.

Jag tänker på mig själv, jag känner mig också coolare om jag har en snygg kostym på mig. Definitivt kände vi oss häftigare när vi gjorde lumpen och man någon gång hade uniform på sig när man åkte hem!

MEN gör ni då någonsin som jag? Tänk er den hållingen eller gången som vederbörande har men uniform/kostym och tänk er dem i mysdress eller rent av helt utan kläder... jag lovar att man blir full i skratt när man tänker sig dem utan det skyddsnät som en klädsel kan ge.

Jag brukar tänka på det särkilt mycket när jag möter någon som tycker sig vara mer eller mindre överlägsen. Då brukar de stå och gå särskilt frääääänt!

Jag vill också denna gång ge er ett par exempel. Jag vill dock säga att jag inte har något som helt emot dessa personerna på bilderna, de råkade bara vara exemplariska för att visa min tes:)

Först vill jag visa en person som väl ingen kan påstå inte är frän!

ZORRO


 
Mannen som alla kvinnor vill ha??!! Redan när du plockar av honom masken är han ju en helt annan person, så bara med honom har jag bevisat min tes:)
 
 
Nästa person jag träffade på:
 
Sheriffen
 

 
 
Kolla hållningen på denna kille. Frän... om man gillar cowboysare så är det ju så, men cool är han ju, det tycker jag ju. Vem står på det viset som han gör annars. Här är ett ypperligt tillfälle att till och med tänk honom som näck (om man nu rent filosofiskt tänker sig in i det alltså:))! Skulle han stå så då? Skulle inte tro det!
 
Men sen finns det ju andra där det inte hjälper vad man än tar på dem. Man undrar lite försynt, hur skulle ni bete er om ni inte hade dessa, ibland coola, ibland fräna, ibland häftiga kläder. I detta fall vet jag inte om det var något av det, men eftersom jag försöker bevisa en tes...så ingen tes utan undantag.
 
 
 
Dessa två som jag hittade sittande på en parkbänk, som jag först trodde var en del av föreställningen, såg inte ut att tycka att de var de coolaste som gick på denna jord. De utsyrade inte, om man säger, cooolness.
 
Men det var bara början på vad som skulle visa sig senare. Bilden som kommer nu bevisar inte bara att det inte finns någon regel utan undantag. Men också att det går inte att klä upp någon om man inte samtidigt tror på det själv!
 
 
Den här killen sätter man ju inte sitt liv till. När inbördeskriget härjade som värst fanns det nog de som ansåg att uniformen var liiiiite fränare än så.
 
Jag vill understryka att personerna på bilderna inte är kända och jag känner dem inte. Det är därför som jag säkert tror att de i vanliga fall är väldigt starka och trevliga personer!!
 
Men nästa gång du ser en person strutta omkring i uniform, kostym, aftonklänning eller de senaste dyraste märkeskläderna, tänk dig dem nakna och föreställ dig samma hållning och samma gång. Jag lovar att du kommer att skratta bakdelen av dig!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar