söndag 21 juli 2013

Hänger o slänger

Oj då där hänger en sådan, var det första jag hann tänka när jag klev in på stranden!

Vi hade just kommit till vår andra strand för dagen och skulle ta lite eftermiddagsdopp och testa nya cyklopet som stora grabben just fått.

Vi är ju som ni kommer ihåg, svenskar, och då är man ju inte riktigt van vid att det hänger saker på kroppen helst synligt när man kommer in på en badplats!

Men när man såg sig omkring hängde det ju både här o där. Vissa hängde häääääär och andra hängde däääääär om man säger. Det är ju sällan de med bäst formade kropparna som kastar alla sina kläder. I varje fall inte här!

Så vi var alltså på en hund/bad/nudist strand! Det måste finnas någon form av kod för det här, för vi har sett textilestrand, FKK strand samt hundestrand. Jag gissar att hundestrand inte är nudister?!

Vad FKK står för vågar jag inte ens tänka på, men ska hålla utkik efter det i framtiden;);)

Två saker har jag ned mig efter denna eftermiddag:

Nudister bör ej springa upp och torka sig!
Nudister som säger hej då till varandra, alltid står uppställer sig med armar och ben i X form och vinkar! Då får man en effekt som som liksom är ett extra hej då, för där är rätt så mycket som 'vinkar' i takt!!!

Som en extra tanke jag själv hade var, hur tänker man när man lägger en hundbadplats och en nudiststrand bredvid varandra?? 
Jag såg ju flera hundar som jagade bollar!!

Och varför var badvakten naken?

Vad jag nu förstår (eftersom frugan läste på) är att FKK är nakenbad!! Då vet man. Här gäller tydligen att följa reglerna. Är där naket så ska man vara naken. Inte ha kläder! Tur att vi låg på hundsidan:) vad vi också läste var att amerikaner nästan cyklar i diket i sina försök att INTE titta??! Men alltså... ...jag hade solglasögon på mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar