onsdag 17 juli 2013

Jag sparkade ner tre!!!

En röd rygg är resultatet av dagens äventyr!

Det normala vore ju en dag som denna att man bränt sig solen, eller hur! Men icke, nej inte denna gång, nu har vi varit iväg och åkt vattenrutchbana i parti o minut!

Jag vet inte om det är isolerat till när man är lång, men det tror inte, inte detta, möjligen ett annat problem.

På Tosselilla sommarland, ni har varit där de flesta av er, har de ett stort badland. Här har de de flera nedfarter som går olika snabbt! Grön, röd, blå och gul. Som jag kände det var de snabbare från grön till gul. 

Jag och äldsta grabben, som älskar dessa banor, satte fart mot den gula banan. Den har en stor sväng och går raskt nedåt! Alltså den går ganska snabbt, man hoppar in däruppe och sparkar bort tre vuxna män som står i vägen när man kommer ut! Det går så snabbt att de inte ens hinner reagera innan de ligger utslagna i poolen. Jag ursäktar mig, men innan jag hinner säga förl... Så säger de, med ett stort leende...det var vårt fel, förlåt!

Vilket bra anger management program Tosselilla verkar vara...sparka ner tre killar och bli förlåten. Vilken aggression som helst skulle väl rinna av efter det?!

Men nu var det ju den röda ryggen!

Ja, den gula hade ju bara en stoooor sväng, de andra hade många mindre svängar och massor med skarvar! Det innebär, åtminstone för min del, att när man ligger raklång och sträcker på sig, så är man som 2m människa inte så böjlig!

Så i o m att kanan försöker böja en i kurvorna och du stretar emot för att få upp absolut topphastighet (ligga på rygg, spänn dig så att du åker på skuldror och hälar!!) så känner du varenda skarv som ett rakblad (liten men behövlig överdrift) på ryggen! 

När jag kommer ner efter första åket i favoriten, blå bana, säger grabben, du är ganska röd på ryggen!

Tack, vill man säga då, jag är glad att jag bara är röd och att det inte blöder!

De kan göra skarvfria räls till tågen, men rutchbanor, nej då, inte där!

Eftersom man stretar emot och håller sig rak, så får man ju upp en bra hastighet trots allt! Vissa amatörer (undertecknads egen tanke) försöker sätta sig upp för att få upp farten, t t t t t t (ljudillustration, säges snabbt efter varandra) så man måste ju som den vänliga medmänniska man är fortsätta med att visa hur man åker snabbt. 

Så idag är min rygg röd! Och det har ingenting med solen att göra!

Sen har de en elefantdjävel (!!!) man kan åka på också. Det är ju för i h*****e (en utskriven svordom är max per inlägg) en som är utformad för att barn ska åka i dem. Men nej då, sätt dig i den och åk och du far rakt in i Bo Olssons stormarknad 3km därifrån. Den ser beskedlig ut nerifrån, men herre jisses, den har ju ett fall rakt ner som ger negativ G kraft! Åk den inte om ni vill ha badbyxorna kvar på hela dagen! Åtminstone inte om alla mammor står och tittar på sina små söta barn som inte alls får upp den farten i elefanten!!!

Men skit i det Tosselilla sommarland är ett supertrevligt och superroligt ställe! Åk dit och åk elefanten:)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar