onsdag 24 april 2013

Vadå papperslöst?

Många av dem jag känner genom yrkeslivet använder idag sin telefon till mer än att ringa med.
T ex har man HELA SITT LIV däri! Ingen fara med det kan man tänka?!

Ni som kommer ihåg mitt inlägg från min senaste resan till Kina vet att man kan bli ganska svett. (Har ni inte läst och vill läsa, kolla här: http://www.lenniestankar.blogspot.se/2013/03/det-trodde-jag-aldrig-nu-rattstavad.html )

Men förutom att man har HELA SITT LIV där har man ju andra trivialiteter där också såsom t ex sin kalender till jobbet?!

Vad som jag inte förstår är då, när vi nu har möjlighet att koppla jobbkalendern direkt till en smartphone, varför man ska ha en liten bok, kalender kalla det vad du vill också och fylla i allt i?

Fråga bör man inte göra, för den frågan har ställts så många gånger till dessa personer som jag inte tänker nämna vid namn:) så att svaren blir ganska korthuggna och näst intill ilskna!

Jag tänker ju lite smått att om du nu har en kalender  i bokform måste du ju ha något att bära den i. Då måste du ju ha en väska eller liknande att bära omkring på också.

Behöver jag väl inte bära omkring på hela tiden, heller! Kan ju svaret bli då.
Nähe, hur ska du då veta vad du skrivit om någon frågar?

Tanken är väl att underlätta att man alltid har alla anteckningar, komihåg, möten, m.m med sig alltid så att man inte behöver skriva upp allting på en annan lapp som sedan ska överföras in i boken?!

En annan sak är att det är ofta de som värnar väldigt mycket om naturen som för dubbla anteckningar, har ni tänkt på det? Hur är det med de där regnskogarna som ni pratar er så varma om så fort det är val?

Alltså var och en får ju göra som de vill, det är inte det. Men vi går ju mot ett samhälle där mer och mer finns samlat i en liten manick du ska lita helt och fullt på fungerar, rätt eller fel. 

Jag tycker bara det skulle vara rättvist, om det vore så att om allt internet, ström, m.m lägger av.., att alla är lika panikslagna för att de inte vet var de har sina möten inplanerade, var bilderna är, var alla kontakter finns, GPS'en!!, det vore väl inte mer än rättvist:)?

Apropå regnskogarna, så var jag på banken idag för en årlig översyn av allmosorna man har där!
Jag ändrade en liten sak och fick papper med mig som räcker att tända brasor med hela nästa år. DE har INTE anammat det papperslösa samhället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar