lördag 6 april 2013

LÖJLIGT, jag knäcker kinesiska murar i sömnen!!

 
Jag och en kollega betämmer oss för att vi ska ta oss upp för den Kinesiska muren. Vi har hört att 19:e utposten är den häftigaste. Den ska vara vild, vacker och nästintill ointagbar. Tur att vi Vikingar finns som inte räds någonting!
 
 
Jag hade ju inte en aning om att min svåger fanns på plats samtidigt som jag. Den chocken fick jag först senare. Han förnekar naturligtvis att han funnits på plats. Men jag hävdar att han var det. Kolla killen i mitten med svart tröja och beige byxor och säg att det inte är han!


En fantastisk utsikt möter oss på vägen upp. Det här är en av de få dagar på året som det är nästintill klarblå himmel och säkert 40 grader varmt. Det är ju skönt, man vill ju inte gå omkring och frysa där på muren!


Alla kycklingar räcker upp en hand. OK, ni kan ta linbanan upp. Vi vikingar tar naturligtvis och går upp. Steg för steg, sten för sten!

 
Kolla vilken vy, vilken bragd att bygga, vilket monument över dynastier. Nu är det jag som ska ända upp till änden av bilden, där det är som högst... Undrar om jag ska slå någon form av rekord i snabbhet. Lång, snabb och effektiv är ju mitt motto...

 
Aaaahhhhh kolla dalen där den ligger grön, skön och underbar. Det är min melodi. Vissla, gå, titta på kycklingarna som åker linbana. Skratta lite lätt åt dem du möter, med tungan nere vid fötterna. Ja jisses, de har inte ätit limpa och druckit mjölk de inte!!

 
A ja, vi går väl så smått, vi får väl ta det lite piano, vi vill ju inte komma tillbaka för tidigt och bara sitta i bussen och vänta. Min kollega tar täten och visar vägen...som om ens jag kan gå vilse här!

 
Vänta nu lite, menar du att vi efter att ha gått i ett jordvarv ska upp där! Var inte 19:e bakom oss, stod det verkligen inte 19, ska bara kolla...18...skit också. Och varmt är det också, var tusan är vattenförsäljaren. Hur lång tid ska detta ta. Det hinner för tusan mörkna tre gånger innan vi är framme

Å vilka jädrans steg till att vara ojämna, hade det dödat någon att göra dem lite jämnare...? Aha det hade det alltså. Ursäkta jag visste inte. Det fanns alltså en arkitekt som sa att de skulle se ut så här. Jag sa ju ursäkta! Det är väl bara till att gå då, hur illa kan det va?
Tydligen jäkligt illa. Första gången jag gått uppför någonting och önskat att jag hade bilbältet knäppt. Det här är ju sjukt. Kunde man inte bara jämnat till kullarna lite... Håll i dig då så går vi! Vad tusan är det som hänger, he***te tungan hänger nere vid fötterna. Hala i den snabbt som tusan, kolla så att ingen såg dig.
 

Till och med utsikten är för tusan dimmig  nu. Jäkla linbana, var är du när man behöver dig? Varmt är det också, vem kom på idéen att åka till muren när det är 48000 grader varmt? Jaså jag, ja vem har någonsin anklagat mig för att vara smart?


Titta för i helsike inte bakom dig! Det är skitlångt ner och ramlar du här rullar du in i Tibet...och det är inte bra, för du har rullat så länge att ditt visum gått ut innan du hinner tillbaka, så stå på fötterna!


Äääääännnnnntligen uppe. Inte alls trö... who am I kidding. Det är är ju inte riktigt friskt. Här sitter man, helt slutkörd... och nu har man lika långt tillbaka. I o för sig nedförsbacke, men...ah jag stannar fan kvar här uppe, det är helt ok!

Den där kycklingbanan hade suttit bra just nu, det hade tydligen varit någon president från USA som åkt den innan oss. Visserligen flera år innan oss men ändå!
 
Jag vet...ingen särskilt smickrande bild. Men jag kom ner, kepsfrissan sitter som en smäck och tungan är just inhalad för tredje gången, ska strax stänga foderluckan. Jag ska bara flämta färdigt först!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar