onsdag 17 april 2013

För tusan MARABOU, vakna!!

Jag har just suttit och slickat igen en herrans massa kuvert. Jag vet inte hur det är med er när ni slickat igen kuvert, men jag sitter just nu och önskar att någon hade tänkt på att utveckla smakerna lite.

Vem kom på att limmet på ett kuvert ska smaka lite kvamligt sött. Min tunga har för tusan domnat bort just nu. Lite lätt illamående blir man också.

Jag har läst om en smart lirare som preparerade kuverten med någon form av knark. Snacka om att många ville slicka igen kuvert... inte många skickades men slickades gjorde det.

Det kom de förtås snart på och stoppade det... men sålde man kuvert för 100 kronor styck blir det förstås ohållbart till sist. (jag vet inte om det var så, men hur SKULLE det gått till?)

Men det finns ju hur mycket godis som helst som smakar en massa smaker man aldrig smakat. Varför kan ingen utveckla ett kuvert som smakar choklad?

Ska man behöva be Villy Vonka komma tillbaka för att börja utveckling? Tänk er själv på post... sorry inte posten, men vilken affär som helst man kan hitta kuvert i. Där står MARABOU A5 kuvert, nu med extra mycket smak!

Jag kan vidare tänka mig stora A4 kuvert med en övergång från höger där det smakar äpple till vänster där det smakar vaniljsås:)!! Vilken grej!

Man kan ju t o m tänka sig färgade kuvert (liksom de där gnuggisarna som fanns när vissa av oss var små), röda kuvert smakar jordgubb, blåa smakar blåbär, bruna smakar choklad och gula citron.

Sedan kunde det finnas nya frimärken som hade lite starkare smak (jag vet att man inte slickar på dem längre, men man kan ju få drömma:)). Tänk er frimärken med motiv av klubbor, med smak av... syrliga klubbor, havsmotiv, med smak av salt samt Svenska mästarna i fotboll, Elfsborg som skulle ge en riktigt SUR eftersmak.

Nej, jag vill se att någon tar tag i detta. Cloetta, Marabou, Fazer, Ahlgrens bilar, Gränna polkagrisar här har ni en gratis idé från en som sitter och mått lite illa av den tråkiga smak som finns på kuverten idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar