lördag 30 mars 2013

The mother of ALL ostron...i min mun!!!


Att man inte lär sig

Liten repris från vecka 10 i år under en tjänsteresa

Ying - Yang, plus - minus, Naturens sätt, kallade det vad du vill. Men på något sätt jämnar allt ut sig i sinom tid. Jag nämnde att jag haft lite tur på sistone. Anser fortfarande att jag ligger på plus. Men att jag inte lärt mig. Så många gånger jag suttit ner och ätit i Kina och skickligt manövrerat emellan det ätliga och oätliga på bordet. Denna gång fick jag tillbaka.
Vi äter japanskt och det ...är mitt enda försvar, inte ofta jag äter det. Men helt plötsligt kommer ostron in i storleken av en kamelpuckel. Nåja hur svårt kan det vara, ostron har jag ju ätit. SMÅ SÖTA OSTRON då förstås. Detta var ju ostronen från H******t, the mother of all ostron!
 

(Ok, jag vet att det inte var just det här ostronet...Jag hade ju inte sinnesnärvaro nog att ha kameran uppe. Det här känns som en sådan där söt liten miniatyr i jämförelse... )

Lika bra att stoppa in hela med en gång. Kan säga att det inte är lika bra alls!! Det är mitt absoluta nummer två på listan över det värsta jag någonsin ätit i Kina! Det växer, både i munnen och paniken! Alltså smaken är ganska god de första... ... låt säga två sekunderna, sen kommer den lite sega känslan blandat med "kan jag svälja den hel utan att kvävas" tanken. Ingen idé, tugga, tugga, tugga, panik, tugga, svettas, tugga. A va fan hur får jag ut de värsta bitarna utan att de, som sitter bredvid ser. Vem bryr sig ut med så mycket som känns segt. Phu! Färdig, inte ens en liiiiiten kräk. Bra jobbat.
Nästa sak? Ahhhhhh grillspett med...låt se vad menyn skrev... Beef. Inga problem. In med pinnen och av med en bit... Härlig smak. Men fan vad segt. Ska det vara så här. Inte tusan ska det vara så här med beef?!. Har de stoppat på resterna av det där jäkla ostronet. Tittar mig omkring och ser att samtliga har samma känsla. Svälj! Wow snabbt som tusan ner med detta, tänk inte mer på det... Men vad kan det ha varit. Var är menyn nu igen? Beef, det står ju beef. Men vad står det mer, varför läser man inte allt. Står det verkligen vad jag tror det står och inte ens brydde mig om efter att ha läst beef. Det står f*n intestine... Inälvor, tarmar, take your pick, jag tänker aldrig äta det igen!!
Så Kina två-två, men jag anser mig fortfarande ligga i ledningen efter att ha fått tillbaka min telefon från en av de 2 miljoner taxi förare som finns här!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar